Archives: Anmeldelser
-
Hvor starter mine sprængte hænder, og hvor slutter jeg?
Udstrakte marker gødet med håb og pløjet af tyndslidt kød. Her søger mennesket ly i huler, for solen er blevet sort og betændt. De snakker ikke om den, de bliver…
-
Bimboviolence mod bullshit
En af sidste års bedste og mest vigtige film var Greta Gerwigs ‘Barbie’. Sjældent har nogen formået at gøre helt basal feminisme – og derigennem kapitalismekritik – tilgængelig som Gerwig…
-
Fucked og unfucked i mellemtiden
Der findes en parallel til det her dumme normie-univers, hvor jeg på et tidspunkt flytter til Aarhus i stedet for et af de andre steder, jeg er flyttet til, og…
-
Førsteplads i fumlegængeri
Glem hvad du lærte på dit kursus i music management. Hul i labre reels, flot grafik og online-tilstedeværelse, hul i netværk, taste makers, hype-opbygning og hul helt vildt meget i…
-
“It seems one of the girls has gone muy loco”
Hirs Collectives ‘We’re Still Here’ udkom i marts 2023 og vi må derfor indrømme at have været lidt for lidt vakse ved havelågen. Ikke desto mindre er det et værk,…
-
Den rene og skære ubærlighed ved det hele
Der er helvede og ingen morgendag i vente på Sleater-Kinneys fjerde studiealbum efter gendannelsen. Men der er også en ukuelighed, for hvad skulle man ellers stille op med sig selv?…
-
Umusikalsk agitpunk
En kritik, jeg nogle gange får, som anmelder er, at jeg lader omstændighederne uden for musikken påvirke min holdning til et givent album i for høj grad. Det er ikke…
-
Hardcore til skateparken, ikke fitnesscentret
Buggin er ikke gode, fordi deres sanger er en sort kvinde. Der er masser af sorte kvinder, der synger i bands, der ikke er gode. ‘Concrete Cowboys’ er heller ikke…